ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی

ساخت وبلاگ

اقامت و ویزای کانادا

 

 

کانادا دومین کشور پیشرفته پس از روسیه است. این کشور جمعیت نسبتا کمی داشته و در مقابل، امکانات بالایی دارد. این کشور راه‌های متفاوتی برای مهاجرت متقاضیان درنظر گرفته است. اقامت و وسزای کانادا از طریق روش‌های متفاوتی اخذ می‌شود. اخذ ویزای کار و تحصیل در کانادا از جمله آن‌ها است. در ادامه به بررسی روش‌های اخذ اقامت این کشور می‌پردازیم.

انواع روش‌های اخذ اقامت کانادا

اخذ اقامت در کانادا از طریق روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. اقامت با ویزای کانادا مفهوم مشابهی داشته و شامل اقامت موقت و اقامت دائم کانادا می‌شود. هریک از انواع اقامت در کانادا مراحل مخصوص خود را دارند. در ادامه هریک از این روش را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

اقامت موقت کانادا

در این اقامت، ویزا با عنوان و هدف مشخصی برای افراد متقاضی صادر می‌شود. در مدت زمان اعتبار ویزا، قابلیت ورود و خروج در زمان مشخص به کانادا مشخص شده است. کانادا ویزاهای مدت‌دار مختلفی با توجه به نوع درخواست و شرایط افراد اعطا می‌کند. شرح این ویزاها به عبارت زیر است.

  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای توریستی کانادا یک‌بار ورود
  • ویزای 5 ساله مولتی کانادا
  • ویزای کاری کانادا (شامل ویزای کاری تمام برنامه‌های مهاجرتی کاری می‌شود.)
  • ویزای اقامت موقت حضور در کانادا
  • سوپر ویزای کانادا برای والدین
  • ویزای پرستار خانگی در کانادا
  • ویزای مهاجرتی تجاری کانادا ( سرمایه‌گذاری در کانادا، تاسیس استارت‌آپ در کانادا و خوداشتغالی در کانادا)

برخی از این ویزها راه متقاضی جهت اخذ اقامت دائم را هموار می‌کند. اغلب برنامه‌های مهاجرتی برای افراد، به سیستم امتیازدهی "اکسپرس انتری" متکی هستند. باتوجه به روش‌های فوق، کانادا اجازه ورود به مدت محدود را صادر می‌کند.

اقامت دائم کانادا

در اخذ اقامت و ویزای کانادا به‌صورت دائم، فرد ساکن دائمی این کشور محسوب می‌شود. در این روش فرد از تمام حقوق شهروندی کانادایی بهره‌مند خواهد شد. برخورداری از شماره بیمه اجتماعی کانادا در این روش، مزایای بسیاری را به ارمغان می‌آورد.

نحوه اخذ اقامت دائم کانادا با مراجعه به کنسولگری کانادا امکان‌پذیر است. با توجه به روش انتخابی خود جهت مهاجرت به کانادا، باید مدارک متفاوتی را ارائه دهید. مهاجرت به کانادا نیازمند مدت زمان مشخصی است. مدارک لازم جهت اخذ اقامت و ویزای کانادا به‌صورت دائم شامل موارد زیر می‌شود.

  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تکمیل و ثبت فرم درخواست اقامت دائم
  • پرداخت هزینه مربوط به ثبت درخواست
  • مصاحبه حضوری در سفارت
  • اصل، کپی و ترجمه مدارک تحصیلی، کاری و گواهینامه‌های مرتبط
  • برخورداری از سرمایه اولیه کافی جهت سکونت در شش ماه اول کانادا
  • نتایج آزمون زبان منطبق با مدرک تعیین‌شده در کانادا
  • آزمون بررسی مهارت‌های شغلی
  • مدارک درارتباط با وضعیت پناهندگی (درصورت لزوم)

همانطور که اشاره شد، متناسب با روش مهاجرتی مدارک متفاوتی اخذ می‌شود. بنابراین، در صورت اقدام برای مهاجرت، ابتدا روش خود را انتخاب کنید. سپس با بررسی مدارک مورد نیاز، آن‌ها را تکمیل کرده و به سفارت کانادا مراجعه کنید. درحال حاضر سفارت کانادا در کشورهای اطراف ایران است.

بررسی شرایط اخذ ویزای کاری کانادا

یکی از روش‌‌های اخذ ویزای کانادا، از طریق کار است. ویزای کاری به افراد نیازمند کار در کانادا تعلق می‌گیرد. این روش مورد توجه هموطنان بوده و هزینه چندانی در پی نخواهد داشت. از شرایط اخذ ویزای کاری کانادا ۲۰۲۱ برای افراد بهره‌مند از تخصص، تجربه کاری و دانش زبان انگلیسی مناسب است.

اخذ ویزای کاری از طریق امتیازبندی سیستم مهاجرت کاری امکان پذیر است. این سیستم با توجه به شرایط فرد، امتیاز موردنظر را به افراد اعطا می‌کند. سیستم مهاجرت کاری اکسپرس انتری نام داشته و به افراد براساس شرایط آن‌ها امتیاز می‌دهد.

نحوه کار اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم کشور کانادا صادر می‌شود. این سیستم با عنوان برنامه‌های مهاجرتی اقتصاد فدرال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم شامل دو مرحله می‌شود. در مرحله اول، متقاضیان به‌صورت آنلاین پروفایل خود را تکمیل می‌کنند. این اطلاعات شامل مهارت‌های زبان، تحصیلات و سایر موارد می‌شود. در این مرحله افراد باید حداقل امتیاز 67 را کسب کنند.

پس از کسب امتیاز 67، وارد مرحله دوم خواهید شد. این مرحله نیازمند کسب امتیاز بالاتری خواهد بود. حداکثر امتیاز قابل دریافت در این مرحله 1200 است. 600 امتیاز مربوط به مهارت‌های شخصی و 600 امتیاز دیگر به نامینیت‌شدن بستگی دارد. با کسب امتیاز در این مرحله، شانس ورود به کانادا را خواهید داشت. پس از گذشت 3سال اقامت در کانادا، موفق به اخذ پاسپورت این کشور خواهید شد.

لیست پیشنهاد کاری کانادا

یکی از روش‌های اخذ ویزای کاری کانادا، دریافت پیشنهاد کاری است. درصورت دریافت پیشنهاد کاری، ویزای کاری کانادا به فرد اعطا می‌شود. دربرخی از شهرهای کانادا ابتدا به فرد ویزای کار موقت داده‌شده و پس از 3سال تبدیل به اقامت دائم می‌گردد.

اما برخی از شهرهای کانادا کمبود نیروی کار دارند. درصورت دریافت پیشنهاد کاری از این استا‌ن‌ها، اقامت دائم به افراد تعلق می‌گیرد. بنابراین، حتما به لیست مشاغل موردنیاز در کانادا توجه داشته باشید. این لیست سالانه به روزرسانی شده و مشاغلی به آن افزوده یا حذف می‌شود.

وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در کانادا

یکی از مسائل مهم در بررسی ویزای کاری کانادا، "وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری" در این کشور است. نرخ بیکاری سالانه توسط سازمان‌های جهانی اعلام می‌شود. با توجه به نرخ اعلامی توسط سازمان جهانی، شانس کارجو برای یافتن شغل مشخص می‌گردد.

افراد ساکن در کانادا اغلب ثروتمند بوده یا از علم بالایی برخوردار هستند. نرخ بیکاری در کانادا هرسال روبه کاهش است. این نرخ امیدی برای افراد نیازمند کار در کانادا محسوب می‌شود. در نتیجه، پیش از اخذ ویزای کاری در کانادا به نرخ بیکاری در این کشور توجه داشته باشید.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کاری

درکنار تمام این مسائل، مهاجرت کاری به کانادا مزایای بسیاری را در پی خواهد داشت. هریک از این مزایا با توجه به شرایط فرد درنظر گرفته شده است. دلایل متفاوتی بر انتخاب این روش جهت مهاجرت وجود دارد. این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

  • وضعیت اقتصادی این کشور مطلوب بوده و سطح رفاه اجتماعی در کانادا مطلوب است.
  • مالیات و هزینه راه‌اندازی کسب و کار در این کشور پایین است.
  • نوآوری در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته بالاتر است.
  • کیفیت زندگی در کانادا بالا بوده و ایده‌آل گزارش می‌شود.
  • کانادا از مهاجران کاری بر اساس قوانین و مقررات پشتیبانی می‌کند.
  • امنیت در کانادا بسیار بالا است.

به همین دلیل، بادرنظر داشتن این موارد مهاجرت کاری به کانادا روشی مناسب است.

تحصیل در کانادا و شرایط آن

از دیگر روش‌های اخذ اقامت و ویزای کانادا، تحصیل در این کشور است. سطح آموزشی در این کشور بالا بوده و سالانه میزبان 190000 دانشجوی بین‌المللی است. متقاضیان تحصیل در کانادا، در محیطی با حداقل 100 ملیت مختلف قرار می‌گیرند. این روش فرصت بسیار ارزشمندی جهت کسب تجربه آموزش و تحصیل در فضای بین‌المللی خواهد بود.

تحصیل در کشور کانادا به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی امکان‌پذیر است. از جمله مزایای تحصیل در کانادا، امکان جستجوی شغل پس از فارغ‌التحصیلی خواهد بود. هرفرد به تعداد روزهای تحصیل خود در کانادا، قادر به ماندن در این کشور و اخذ اقامت دائمی آن خواهدبود.

وضعیت تحصیل در مدارس کشور کانادا

کانادا از جمله بهترین کشورها برای تحصیل افراد زیر 18 سال است. مدارس بین‌المللی این کشور شرایط مناسبی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند. تحصیل در مدارس بین‌المللی کانادا خصوصی بوده و جایگزینی برای سیستم دولتی است. مقاطع تحصیلی در مدارس شامل ابتدایی و متوسطه می‌شود. از جمله ویژگی‌های تحصیل در مدارس کانادا شامل موارد زیر است.

  • کیفیت بالای آموزشی
  • رتبه بالای مدارس
  • برخورداری از آموزش‌های فوق برنامه
  • آموزش چندین زبان به‌صورت همزمان
  • برنامه‌های استعدادیابی منحصربه‌فرد هر دانش‌آموز
  • ظرفیت‌های پایین کلاس‌های درسی
  • شبانه‌روز بودن این مدارس و وجود خوابگاه‌های مدرن با تمام امکانات

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در کانادا در مقاطع دانشگاهی نیز امکان‌پذیر است. تحصیل در دانشگاه و کالج‌های کانادا از جمله فرصت‌های بی‌نظیر برای متقاضیان محسوب می‌شود. رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌های کانادا بسیار متنوع است. تحصیل در مقطع لیسانس، با توجه به رشته انتخابی به دوره 3 تا 4 ساله تقسیم می‌شود.

مقطع فوق لیسانس نیز تنوع بالایی در رشته داشته و اشتغال به کار پس از تحصیل امکان‌پذیر است. برنامه تحصیلی دانشجوی مقطع فوق لیسانس، آموزش‌های عمومی مرتبط با رشته می‌شود. پس از ارائه پایان‌نامه، تحصیل در این مقطع به پایان می‌رسد.

تحصیل در مقطع دکتری نیز از دیرباز تاکنون موردتوجه بسیاری از متقضیان قرار گرفته است. مدت زمان تحصیل در این مقطع بین 3 تا 6 سال بوده و به‌صورت تمام وقت خواهد بود. متقاضیان تحصیل در این مقطع باید رزومه‌ای قوی از خود ارائه کنند. مدارک تحصیلی آکادمیک، مدرک بالای زبان، ارائه مقالات و تحقیقات از جمله‌ آن‌ها است. بنابراین تحصیل در کانادا از دیگر روش‌های اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایلنا نیوز

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 316 تاريخ : شنبه 25 بهمن 1399 ساعت: 22:38

به گزارش برنا، دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل به استرالیا می روند و در مدت تحصیل خود در استرالیا این کشور را محل مناسبی برای تحصیل، کار و زندگی می یابند. استرالیا به دلیل اقتصاد آزاد و پایدار، دانشگاه ها و گزینه های شغلی جذاب، جامعه ی چند فرهنگی، طبیعت و مناظر زیبا و زبان انگلیسی این کشور، یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی در جهان است.

 

بسیاری از افراد از مهاجرت تحصیلی به استرالیا به عنوان شروع مسیر زندگی در استرالیا استفاده می کنند. برای این کار، ابتدا باید ویزای تحصیلی استرالیارا اخذ کنید که لازمه ی آن اخذ پذیرش و تائیدیه ی ثبت نام از یکی از دانشگاه های معتبر استرالیا می باشد. پس از دو سال تحصیل در استرالیا، فارغ التحصیلان دانشگاه می توانند برای ویزای کار فارغ التحصیلی در استرالیا اقدام کرده و پس از آن و با داشتن شرایطی بسیار آسان، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. دولت استرالیا هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را ارائه می دهد که برخی از این مشاغل به طور ثابت سال ها در این لیست قرار دارند. بنابراین برای اطمینان از طی شدن مسیر اخذ اقامت دائم استرالیا به راحت ترین شکل ممکن، بهتر است از این مشاغل آگاه باشید و در انتخاب رشته ی تحصیلی خود این موضوع را در نظر بگیرید. در اینجا به رشته هایی که مسیر مناسبی را در جهات اخذ اقامت دائم استرالیا پبش روی افراد می گذارند اشاره می کنیم:

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا:

 
  • مهندسی: به طور کلی استرالیا همواره با کمبود مهندسین مواجه بوده و بسیاری از شغل های مرتبط با مهندسی همواره در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده اند. تحصیل در این رشته فرصت های شغلی فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • حسابداری: حسابداری یکی از مشاغلی است که در استرالیا به سرعت در حال پبشرفت است. با تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته گزینه های فراوانی هم برای ادامه تحصیل و هم برای یافتن شغل در این زمینه خواهید داشت.
  • پرستاری: استرالیا سیستم خدمات درمانی بسیار پیشرفته ای دارد. همزمان با افزایش جمعیت در استرالیا نیاز به کادر درمانی نیز در این کشور افزایش می یابد.در حال حاضر اعلام شده است که تا سال 2030 در استرالیا به 123 هزار پرستار نیاز خواهد بود.
  • گردشگری: صنعت گردشگری در بسیاری از کشور ها از جمله استرالیا روز به روز در حال گسترش است و تحصیل در رشته هایی مانند گردشگری، مدیریت هتلداری و مانند آن ها مسیر مناسبی برای یافتن سریع شغل و دریافت اقامت دائم استرالیا است.
  • باغداری و کشاورزی: در استرالیا به محیط زیست و کشاورزی اهمیت زیادی داده می شودو بنابراین فرصت های شغلی زیادی در زمینه های کشاورزی، زراعت شناسی، جنگلبانی و باغداری در این کشور وجود دارد.
  • رشته های مربوط به خودرو: از جمله مکانیک موتورسیکلت، برقکاری خودرو، مکانیک موتور خودرو و مکانیک موتور دیزلی که همگی به مشاغلی منجر خواهند شد که در استرالیا به شدت مورد نیاز هستند.
  • رشته های مربوط به ساختمان و معماری: از جمله نقشه برداری، معماری و مدیر پروژه ی ساختمان.
  • برق و مخابرات: فارغ التحصیلان این رشته ها نیز با فرصت های شغلی متعدد و متنوعی روبرو خواهند بود که منجر به اشتغال سریع و در نتیجه هموارتر شدن مسیر اخذ اقامت دائم برای آن ها خواهد شد.
  • بهداشت و مددکاری اجتماعی: رشته هایی مانند شنوایی سنجی، رادیوتراپی، کاردرمانی، اپتومتری، فیزیوتراپی و ...
  • آموزش: استرالیا به سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت معروف است و در این کشور رشته های دانشگاهی در حیطه ی آموزش به چند بخش تقسیم می شوند از جمله آموزش سال های اولیه، آموزش دوره ی متوسطه و آموزش های ویژه.
  • رشته های مرتبط با تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات (ICT) و تحلیل سیستم ها: مشاغل مرتبط با علوم کامپیوتری و IT در سراسر جهان مورد نیاز هستند و استرالیا نیز در این مورد استثنا نیست. اقتصاد شکوفای استرالیا نیاز به متخصصین در این رشته ها را هرروز بیشتر از دیروز حس می کند.

مشاغل مورد نیاز در استرالیا:

در زیر به برخی از رشته هایی که در استرالیا معمولا مورد نیاز هستند اشاره می کنیم. ضمن اینکه یاد آور می شویم لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا هر سال آپدیت می شود و بنابراین کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند بهتر است دائما این لیست را چک کنند.

  • پرستار
  • معلم دوره ی ابتدایی و متوسطه
  • برنامه نویس نرم افزار و اپلیکیشن
  • برقکار
  • مدیر ساخت و ساز
  • استاد دانشگاه
  • مهندس معدن
  • متخصص امنیت ICT
  • متخصص شبکه های کامپیوتری
  • مددکار اجتماعی
  • فیزیوتراپیست
  • معمار
  • مهندس الکترونیک
  • متخصص محیط زیست
  • حسابدار

منبع:‌ برنا نیوز

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 463 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 23:58

چرا تحصیل در آلمان؟

کیفیت بالای زندگی در کشورهای جهان اول از یک سو و جنگ و مشکلات اقتصادی در کشورهای کمتر توسعه یافته از طرف دیگر، باعث شده تا سیل مهاجران به سمت اروپا و دیگر کشورهای مهاجرپذیر دنیا روانه شوند. این مسأله باعث سختگیرانه‌تر شدن قوانین مهاجرت به آلمان در سال‌های اخیر شده است. اما هنوز هم راه‌هایی برای مهاجرت آسان به بهترین کشورهای دنیا وجود دارد. تحصیل در آلمان با توجه به رایگان بودن دوره‌های تحصیلی و امکان کار کردن پس از تحصیل در این کشور، ساده ترین و به صرفه ترین گزینه برای مهاجرت به اروپاست.

برای تحصیل در آلمان چه شرایطی باید داشت؟

برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان لازم نیست شرایط ویژه و عجیبی داشته! اگر حداقل مدرک دیپلم وجود داشته باشد و عزم برای تحصیل در این کشور جدی باشد، هر فردی واجد شرایط تحصیل در آلمان است.

دوره‌های کارشناسی

به طور کلی اکثر دوره‌های کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. بنابراین برای گرفتن پذیرش تحصیلی در این دوره حداقل به مدرک B1 زبان آلمان نیاز است. البته رسیدن به این سطح از زبان آلمانی کار سختی نیست و می‌توان با 8 ماه آموزش مستمر به آن رسید.

دوره‌های کارشناسی ارشد

ویژگی خوب دوره فوق لیسانس در آلمان این است که دوره‌های تحصیلی علاوه بر زبان آلمانی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند. می‌توان بر اساس زبانی که تسلط بیشتری در آن وجود دارد، دوره تحصیلی مورد نظر را انتخاب کرد.

چگونه می‌توان بهترین رشته تحصیلی در آلمان را پیدا کرد؟

نکته دیگر پیدا کردن دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب است. آلمان بیش از 450 دانشگاه طراز اول دارد که دانشجویان بین المللی را می‌پذیرند. اکثر رشته‌های تحصیلی علی الخصوص رشته‌های مهندسی، مدیریت و امور مالی و همچنین پزشکی در آلمان بازار کار بسیار خوبی دارند که خیال افراد را از بابت آینده در این کشور راحت خواهد کرد. بنابراین فقط لازم است تا استعداد و علاقه خود را دنبال کرد.

چگونه می‌توان پذیرش گرفت؟

برای گرفتن پذیرش باید اندکی زمان گذاشت و مدارک لازم را طبق دستورالعمل دانشگاه مورد نظر آماده کرد. در این مرحله می‌توان با جستجو در سایت دانشگاه‌های مختلف، ابتدا دوره تحصیلی مورد نظر را انتخاب و سپس مدارک را ترجمه یا تأیید کرد.

مدارکی که دانشگاه‌ها به طور معمول دریافت می‌کنند، شامل: مدارک هویتی، آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان، انگیزه نامه و توصیه نامه. البته بهترین راه اطمینان از مدارک مورد نیاز، چک کردن آنها در سایت دانشگاه مورد نظر است.

رویه ویزای تحصیلی آلمان چگونه است؟

با توجه به رایگان بودن تحصیل در آلمان، درخواست برای ویزای تحصیلی این کشور خیلی زیاد است. بنابراین برای اینکه بتوان زودتر نوبت مصاحبه گفت، باید هر چه زودتر برای گرفتن وقت سفارت اقدام کرد. در روز مصاحبه باید نامه پذیرش تحصیلی که از دانشگاه مورد نظر دریافت شده را  در کنار مدارک مورد نیز سفارت آماده کرد و با خود به سفارت برد. آفیسر ویزا مدارک را بررسی می‌کند و چند سؤال می پرسد تا از قصد جدی فرد برای تحصیل در آلمان مطمئن شود.

همه آنچه تا به اینجا گفته شد مقدمات مورد نیاز برای گذراندن یک دوره تحصیلی در آلمان بود. ریزه کاری‌های گرفتن پذیرش و ویزا، تحصیل در دوره‌های دکترا، دریافت بورسیه تحصیلی و شرایط تحصیل در دوره‌های قبل از دانشگاه در آلمان مواردی هستند که نیاز به توضیحات بیشتری دارند.

 

منبع: اخبار رسمی

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 865 تاريخ : شنبه 18 بهمن 1399 ساعت: 22:20

در سال های اخیر یکی از بهترین روش های مهاجرت برای ایرانیان مهاجرت تحصیلی ست.

یکی از کشورهای مورد توجه در زمینه مهاجرت تحصیلی کشور همسایه ترکیه است. تحصیل در ترکیه به عنوان گزینه ای عالی در دسترس اغلب متقاضیانی قرار دارد که مایلند در کشوری با فرهنگ و فاصله ای نزدیک به ایران و با هزینه ای اندک تحصیل نمایند. دانشگاه های دولتی و خصوصی فراوانی در ترکیه وجود دارد و امکان تحصیل در قریب به اتفاق رشته ها برای دانشجویان بین المللی فراهم است.
تحصیل در ترکیه به عنوان کشوری عضو فرآیند بولونیا امکان دریافت مدرک از دانشگاه های معتبر با بهترین کیفیت آموزشی را فراهم می آورد. تحصیل در رشته های پزشکی در بهترین دانشگاه های ترکیه فراهم است. دانشجویان میتوانند به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی تحصیل نمایند. گفتنی است امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی نیز برای دانشجوی خارجی فراهم است. از دیگر امکانات تحصیل در ترکیه می توان به دانشگاه های عضو فرآیند اراسموس اشاره کرد. طی این فرآیند دانشجویان با تحصیل در دانشگاه ها میتوانند چند ترم از دوره تحصیلی خود را در دیگر دانشگاه های عضو این فرآیند در نقاط دیگر دنیا بگذرانند.
دانش آموزان و افراد متقاضی تحصیل در ترکیه برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی باتوجه به علاقه و رشته تحصیلی می توانند به به زبان ترکی یا انگلیسی در آزمون های ورود به دانشگاه شرکت نمایند. آزمون Yos به زبان ترکی و به صورت جداگانه، توسط هر دانشگاه، در موعدی مشخص برگزار می گردد. گفتنی است بهتر میباشد پیش از شرکت در این آزمون افراد دوره های آمادگی Yos را در کالج های مربوطه بگذرانند تا با کسب نمره ای بالا امکان قبولی خود را در بهترین رشته ها تضمین نماید. البته گفتنی ست امکان تحصیل بدون آزمون نیز در دانشگاه های خصوصی با بهترین امکانات و سطح آموزش در ترکیه فراهم است.
برای کسانی که مایل به تجربه مهاجرت و تحصیل در یک کشور با سطح رفاه بسیار بالا در حوزه شنگن هستند یکی از بهترین گزینه ها، سوئد است. سوئد با دارا بودن مناظر طبیعی، موزه ها و پار های جذاب و فرهنگ غنی در حوزه اسکاندیناوی واقع است. دانشگاه هایی چون استکهلم، اوپسالا، گوتنبرگ و .... از بالاترین سطح آموزش در جهان برخوردارند. بد نیست بدانید که 95% سوئدی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند به همین خاطر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از مقاطع برای دانشجویان خارجی فراهم است. همین امر یکی از دلایلی ست که تحصیل در سوئد را برای بسیاری از متقاضیان از اقصی نقاط دنیا جذاب کرده است.
از دیگر دلایلی که تحصیل در سوئد را برای بسیاری از متقاضیان جزو گزینه های در دسترس کرده است میتوان به امکان بردن همراه به صورت همزمان توسط شخص اصلی اشاره کرد. همچنین برای دانشگاه های سوئد سن و فاصله تحصیلی مقاطع از اهمیت بالایی برخوردار نیست. به همین دلیل از بهترین کشورها برای مهاجرت کسانی به شمار می آید که سن طلایی مهاجرت را از دست داده اند. البته باید توجه داشت که از نظر هزینه سوئد از نظام تحصیلی رایگان برای افراد غیر اروپایی نیست و هزینه تحصیل و زندگی در سوئد به نسبت دیگر کشورها بالا میباشد.
یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در سوئد می توان به امکان تحصیل در دوره زبان اشاره کرد. افرادی که از سطح لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی برخوردار نیستند میتوانند از این فرصت استفاده کرده پس از ارتقاء زبان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند.
مهاجرت تحصیلی به کانادا نسبت به بقیه گزینه های مهاجرتی به این کشور یکی از ساده ترین روش ها به شمار می آید. دانشگاه هایی چون مک گیل، بریتیش کلمبیا، تورنتو و آلبرتا نشان دهنده سطح بالای آموزش در کاناداست. تحصیل در کانادا برای کسانی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند یکی از بهترین گزینه هاست. گفتنی ست زبان غالب تعدادی از ایالات کانادا فرانسوی است و در این میان ایالت کبک یکی از وسیع ترین ایالات به شمار می آید. از سویی در کانادا امکان تحصیل در مقطع دبیرستان نیز وجود دارد و با این فرصت خانواده دانش آموزان نیز می توانند ویزای 5 ساله تورستی دریافت کنند. کالج های فراوانی برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد و هزینه تحصیل با توجه امکانات در اختیار گرفته متفاوت میباشد. از مزایای تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا میتوان به دسترسی آسانتر به نظام آموزشی عالی کانادا و تحصیل در بهترین دانشگاه ها اشاره کرد همچنین برای تحصیل در کالج ها دانش آموزان متقاضی نیاز به مدرک زبان ندارند.
برای تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز به مدرک زبان است. کانادا نظام تحصیلی رایگان ندارد اما گفتنی است برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توان از امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز بهره مند شد. بورسیه های بسیاری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که البته باید دانشجو برای دریافت این بورسیه ها از رزومه خوبی برخوردار باشد. دانشجویان از حق کار در حین تحصیل در کانادا برخوردارند و پس از تحصل نیز می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اقامت خود را در کانادا تمدید نمایند.
 
 
منبع: آفتاب
ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت تحصیلی, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 366 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 22:10

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

 

در صورتی که علاقه مند به مشاغل فنی هستید و قصد مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای دارید، باید بگوییم این روش یکی از روش های رایج مهاجرت می باشد. برای مهاجرت به این روش ابتدا بایستی به بررسی بازار کار مشاغل فنی در خارج از کشور بپردازید و یکی از بهترین مشاغل فنی که در خارج از ایران از بازار کار خوبی برخوردار است را انتخاب نمایید. در میان مشاغل فنی برخی از بازار کار بهتری برخوردار می باشند، در این مطلب قصد داریم به معرفی این مشاغل بپردازیم، با ما همراه باشید.

مهاجرت به عنوان تعمیرکار موبایل

همانطور که می دانید امروزه موبایل یکی از پرکاربردترین لوازم الکترونیک بوده و به دلیل مزایای بسیاری که دارد، افراد بسیاری از فعالیت های روزانه خود از طریق خواندن اخبار، تراکنش های مالی، پرداخت قبوض و . . . را از طریق این وسیله انجام می دهند. با افزایش استفاده از موبایل افراد با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوناگونی روبه رو می شوند و به دنبال تعمیرکاری حرفه ای هستند تا به سرعت مشکل ایجاد شده را عیب یابی و رفع نماید.

این موضوع شغل تعمیرات موبایل را به یکی از مشاغل بسیار عالی و درآمدزا در تمام کشورها تبدیل کرده است. شغلی که ورود به آن مستلزم آموزش تعمیرات موبایل و یادگیری تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع موبایل اندروید و آیفون می باشد. 

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

 

 

بنابراین اگر قصد مهاجرت با مدرک تعمیرات موبایل را دارید باید بگوییم انتخاب درستی کرده اید. دقت داشته باشید که برای مهاجرت به عنوان تعمیرکار موبایل به خارج از ایران می بایست ضمن یادگیری مهارت های تعمیرات موبایل و کسب مدرک، حداقل سابقه کار دو ساله در این حرفه داشته باشید، همچین با زبان کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید نیز آشنا باشید.

شغل تعمیرات لوازم خانگی از دیگر مشاغل فنی برای مهاجرت

شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از دیگر مشاغل عالی برای مهاجرت به خارج از ایران است. علت این امر نیز افزایش استفاده از لوازم خانگی و نقش مهم این لوازم در خانه و آشپزخانه است. در صورتی که مهاجرت به خارج از ایران با مدرک فنی حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی را دارید باید بگوییم ابتدا و پیش از هر اقدامی شما می بایست با کلیه مهارت های لازم برای تعمیرات مکانیکی و برد انواع لوازم خانگی آشنا شوید و آموزش تعمیرات لوازم خانگی را ببینید.

پس از آن که با صفر تا صد تعمیرات انواع لوازم خانگی از قبیل انواع یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، غذاساز، چرخ گوشت و دیگر لوازم خانگی آشنا شدید و مدرک معتبر تعمیرات لوازم خانگی را کسب نمودید. لازم است تا به کسب تجربه بپردازید و حداقل دو سال سابقه کار تعمیرات لوازم خانگی کسب نمایید. علاوه بر کسب تجربه شما می بایست با زبان کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید نیز آشنا باشید و بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کرده و به نیازهای آنها پاسخ دهید.

شغل تعمیرات ایسیو خودرو شغلی تخصصی و حرفه ای

ایسیو یکی از قطعات مهم در خودرو است که از آن به آن به عنوان مغز خودرو یاد می کنند. این قطعه نقش مهمی در عملکرد صحیح دیگر قطعات خودرو و سنسورها دارد. بروز مشکل در ایسیو خودروها مشکلات بسیاری در خودرو ایجاد کرده و عملکرد آن را با مشکل روبه رو می سازد از این رو افراد هنگام خراب شدن ایسیو یا سوختن آن به دنبال تعمیرکار حرفه ای هستند تا به بهترین صورت ممکن مشکل ایجاد شده را رفع نماید.

 

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

امروزه از ایسیو در تمامی خودروها از جمله خودروهای تولید داخل، خودروهای خارجی، ماشین آلات سنگین، ماشین های راه سازی و غیره استفاده می شود. نقش مهم ایسیو در خودروها همچنین گستردگی استفاده از آن بازار کار شغل تعمیرات ایسیو را در داخل و خارج از ایران بسیار عالی کرده است.

بنابراین این شغل یکی از بهترین مشاغل فنی است که اگر قصد مهاجرت به خارج از ایران را دارید همچنین به مشاغل خودرویی علاقه مند هستید می توانید انتخاب نمایید.

برای مهاجرت به عنوان تعمیرکار ایسیو ابتدا لازم است تا از طریق آموزش تعمیرات ecu با صفر تا صد تعمیر ایسیو در انواع خودروها آشنا شده و بتوانید انواع مشکلات ایسیو را شناسایی و به بهترین صورت ممکن آنها را عیب یابی و تعمیر نمایید. از آنجایی که این شغل بسیار تخصصی می باشد پس از یادگیری، لازم است تا برای مدتی حداقل دو تا سه ساله مشغول فعالیت در این شغل شده و تجربه های لازم را کسب نمایید. پس از یادگیری مهارت ها، کسب تجربه و آشنایی با زبان کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید می توانید برای مهاجرت اقدام نمایید.

 

منبع: تابناک 

 

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت, نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 219 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 21:33

بهترین روش مهاجرت به آلمان چیست؟

یکی از سریع ترین و آسان ترین روش های مهاجرت به آلمان، مهاجرت برای تحصیل به آلمان است. اکثر علاقه مندان به تحصیل در آلمان می دانند که تحصیل در این کشور رایگان است و مراکز آموزشی دولتی این کشور هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کنند.

برخلاف اکثر کشورهای دنیا که از دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری نسبت به دانشجویان بومی خود اخذ می کنند، در آلمان تحصیل برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان است بنابراین یکی از دلایل پرطرفدار بودن آلمان در بین دانشجویان بین المللی «عدم پرداخت شهریه» در مراکز آموزشی این کشور است.

افرادی که علاقه مندند در آلمان مشغول به تحصیل شوند می توانند در مقاطع مختلف و برنامه های آموزشی متنوعی شرکت کنند.

یکی از این برنامه های آموزشی شرکت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای آلمان یا همان برنامه آوسبیلدونگ است.

در این مقاله به دنبال بررسی یکی از بهترین روش های مهاجرت به آلمان یعنی برنامه آوسبیلدونگ (Ausbildung) هستیم.

آوسبیلدونگ چیست؟

آوسبیلدونگ یکی از برنامه های مهاجرت برای تحصیل در آلمان است که متقاضیان این برنامه میبایست بعد از ورود به آلمان در یک دوره آموزشی بین 1 تا 3 ساله شرکت نمایند.

حدود 300 رشته تحصیلی در این برنامه به متقاضیان ارائه می شود. این دوره های آموزشی شامل دو بخش تئوری و کارآموزی هستند، یعنی متقاضی در کنار آموزش های خود مهارت های مربوط را به طور عملی آموزش می بینند.

دوره کارآموزی بسته به رشته تحصیلی فرد در یک شرکت، کارخانه یا بیمارستان تحت نظر یک کارفرمای آلمانی برگزار می شود.

در انتهای دوره متقاضی یک مدرک فنی و حرفه ای معتبر دریافت می کند و می تواند در حوزه تحصیلی خود مشغول به کار در آلمان شود.

مزایای تحصیل در آلمان به روش آوسبیلدونگ

دانشجویان در طول دوره تحصیل ماهیانه بین 600 تا 1200 یورو حقوق دریافت میکنند.

این دوره ها کوتاه مدت هستند.

برای ورود به اکثر این دوره ها نیازی به ارائه تمکن مالی وجود ندارد.

امکان استخدام در آلمان بعد از پایان دوره وجود دارد.

امکان تبدیل مدرک آوسبیلدونگ به مدرک لیسانس وجود دارد.

شرایط ورود به دوره آوسبیلدونگ

مدرک دیپلم نظری یا هنرستان

مدرک زبان ب2 آلمانی

بازه سنی بین 18 تا 30 سال

پاسپورت معتبر

مشکلات مهاجرت به آلمان

از آنجایی که در چند سال اخیر بسیاری از مهاجرین برای ورود به آلمان از طرق غیرقانونی وارد آلمان شده اند، سفارت های این کشور در سراسر جهان شرایط را برای مهاجرت افراد به این کشور سخت تر نموده اند.

یکی از مواردی که سفارت آلمان حساسیت زیادی بر روی آن دارد تامین تمکن مالی از طرف متقاضیان تحصیل در آلمان است.

حداقل میزان سرمایه ای که دانشجویان برای تحصیل در آلمان باید نشان دهند 10 هزار یورو برای یک سال است که تامین این رقم با این تفاوت نرخ یورو و ریال برای بسیاری از دانشجویان غیر ممکن است. اما با شرکت در دوره های آوسبیلدونگ به دلیل پرداخت حقوق ماهانه دانشجویان نیازی به ارائه اسناد تمکن مالی ندارند. در نتیجه بزرگترین نگرانی دانشجویان برای تامین هزینه ها برطرف میشود.

یکی دیگر از مشکلاتی که دانشحویان ایرانی برای تحصیل در آلمان ممکن است با آن برخورد کنند، تحصیل به زبان آلمانی است! بیشتر رشته ها در آلمان به زبان آلمانی ارائه میشوند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند لازم است که از یک سال قبل از اقدام به تحصیل در آلمان، شروع به یادگیری زبان آلمانی کنند. البته لازم به ذکر است که در آلمان تحصیل به زبان انگلیسی نیز مقدور است اما دانشجو میبایست مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 ارائه نماید.

 

 

منبع:‌جام جم آنلاین

ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی...
ما را در سایت ارائهبهترین مسیرهای مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا atlanticmohajerat بازدید : 330 تاريخ : دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت: 22:13